X Factor vindere hitter
Over 1,8 millioner seere så i fredags Anthony Jasmin vinde årets ”X Factor” med deres første ikke cover-sang 'Do Ya', og den er faldet i lytternes smag.
Vindergruppen og de to øvrige finalister fik umiddelbart efter showet hver deres vindersang udgivet, og dét var noget, der kunne mærkes i musiktjenesten WiMP. WiMP oplyser, at weekendens afspilninger vidner om ”X Factor”-effekt i tjenesten. Og det i en sådan grad, at vindersangen 'Do Ya' er strøget direkte ind på en 3. plads på tjenestens Top 100.
Kun Medinas 'Jalousi' og Hedegaards 'Happy Home' er blevet spillet mere end Anthony Jasmins 'Do Ya'.
Den unge singledebuterende ”X Factor”-duo slår således populære etablerede navne som Rasmus Seebach, Avicii og Stine Bramsen af hitlistepinden i allerførste hug.
- Det er vildt, at nummeret på så kort tid er blevet så stort et hit. Men samtidig er det virkelig også en god popsang med en dejligt sommerpoppet og tidstypisk lyd, så på den måde er det ikke så overraskende igen, at det hitter. Og så hjælper det selvfølgelig også, at Anthony og Jasmin var så charmerende, siger Jonas Kleinschmidt, musikredaktør hos WiMP.
Nummer to og tre i X Factor-konkurrencen, Lucy Mardou og hendes sang 'The Switch' er kommet ind på en 23. plads, mens Henriette Haubjerg og hendes sang 'Oblivion' fik en 32. plads på WiMPs Top 100.