TV 2 forklarer lave seertal
TV 2 lancerede i slutningen af 2011 Danmarks nye underholdningsprogram "Voice - Danmarks største stemme". Forventningerne var høje, og det første program fik samlet flotte 1,1 millioner seere foran skærmen.
Men siden er seertallet faldet mere og mere. "X Factor" skød 1. januar huller i det nye skib i underholdningssøen, og siden har dronning Margrethes 40-års regeringsjubilæum og Det Danske Melodi Grand Prix stjålet rampelyset fra underholdningsshowet, men det er der en fornuftig forklaring på.
- Det var forventet. Melodi Grand Prix er et 40 år gammelt brand, som danskerne er rigtig glade for. Vi sprang i det kolde vand med åbne øjne og med vilje. Vi er i gang med at opbygge en ny tradition op på TV 2, som handler om stor underholdning om lørdagen, siger TV 2's underholdningsdirektør til B.T. i et videointerview.
Den nye tradition, som TV 2 er i gang med at starte, understøttes dermed af et andet nystartet program, "Weekend Weekend", som skal sikre danskerne morgenunderholdning hver morgen i weekenden.
Stolte af "Voice"
Nu hvor TV 2 var opmærksomme på de store begivenheder, de skulle krydse klinger med, lever "Voice" dermed også op til underholdningsdirektørens forventninger.
- Som det ser ud lige nu, er vi stolte af "Voice", fortæller hun og understreger samtidig, at de tror på flotte seertal på lørdag, når showet går live - og så tror Gitte Madsen på, at "Voice" vil vende tilbage igen næste år.
Se med på TV 2 på lørdag, hvor de fire coaches Steen Jørgensen, Sharin Foo, Lene Nystrøm og Liam O'Connor skal sætte deres deltagere op imod hinanden i det første liveshow.