Kongehuset efter nyhed om grev Nikolai: Det er i tråd med dronningens ønske
Som den første i den danske kongelige familie er grev Nikolai blevet tilknyttet et influencer-bureau.
Det afslørede den 23-årige Nikolai i fredags på sin Instagramprofil.
Grev Nikolai er nu blevet en del af bureauet Social Works, der arbejder med andre kendte som Molly Egelind, Søren Le Schmidt og Remee, og han vil nu kunne promovere og reklamere for firmaer og produkter.
Det kan grev Nikolai nu, eftersom han ikke længere er prins, oplyser kongehuset til Ekstra Bladet.
”Det her er i tråd med dronningens ønske om, at de fire børnebørn skal kunne forme deres egen tilværelse uden at være begrænset af de særlige hensyn og forpligtelser, som et formelt tilhørsforhold til kongehuset som institution indebærer”, udtaler kongehusets kommunikationschef, Lene Balleby, sig til Ekstra Bladet.
Grev Nikolai har tidligere måttet beklage, at han reklamerede for biludlejningsfirmaet Sixt.
Det skete i 2018, hvor Nikolai var prins.
Ifølge Ekstra Bladet udtalte kongehuset sig dengang således om sagen:
- Kongelige markedsfører ikke virksomheder eller produkter. Prins Nikolai beklager fejltagelsen, som der nu er rettet op på.
Men det kan grev Nikolai altså nu, hvis han ønsker det.
Grev Nikolai har i skrivende stund 60,6 tusind følgere på Instagram.