9. feb. 2025
Af Marianne Singer, Josephine Sjelhøj

Prinsesse Märtha Louise jubler: Min drøm er gået i opfyldelse

Prinsesse Märtha Louise. 
Prinsesse Märtha Louise.
Foto: Søren Jul Lamberth
Norges prinsesse Märtha Louise var for nylig i København i en helt særlig anledning.

Det forgangne år har budt på stor travlhed for prinses­se Märtha Louise.

Ikke kun på grund af planlægningen af sit og Durek Verretts romantiske bryllupsfejring i august, men også fordi prinsessen har fuld gang i karrieren.

Det var netop arbejdet, der for nylig bragte prinsessen en tur til København, hvor modeugen, Copenhagen In­ternational Fashion Fair (CIFF), løb af stablen.

– CIFF er et fantastisk sted for os at præsentere vores kollektion i forhold til Europa og faktisk hele verden ... Der er sådan en dejlig stemning, så vi elsker at være her, for­tæller en begejstret Märtha Louise til BILLED-BLADET.

Hést har i 2025 femårs ju­bilæum, hvilket til sommer bliver fejret med en stor fest. Foruden prinsesse Märtha Louise står også An­ne Kari Bøhaugen og Monica Sundt Utne bag det fashionable brand.

Tragisk begyndelse

Det hele begyndte eller med en tragedie, idet Esben Johannessen, Anne-Karis mand og en af Norges bedste hestetrænere, døde af kræft i 2019.

Sammen med Monica star­tede Anne-Kari tøjmærket som en hyldest til sin mand, og fra begyndelsen var også Märtha Louise med på side­linjen – senere blev hun så en del af firmaet.

– Vores femårs jubilæum bliver fejret med Esben som en central del, forklarer prin­sessen og viser en Hést-swea­ter op, der ligesom alle andre stykker tøj er mærket med et billede af Esben og ord fra ham.

– Tak, Esben, for at minde os om at vores eneste sande konkurrent er os selv og for at opmuntre os til ikke at sammenligne os med andre. Det sagde han altid, lyder det rørt fra Märtha Louise.

– Det er så rigtigt i alle aspekter af livet, og det bru­ger vi selvfølgelig også her.

En drøm

– Det har været en vidun­derlig rejse indtil videre, fort­sætter prinsessen, der jubler over virksomhedens succes.

– Folk spørger efter os over hele verden. Det er en drøm, der er gået i opfyldelse. Hvert år prøver vi at blive bedre. Vi vil gerne have en entre­prenørvibe og kunne være spontane og samtidig være et seriøst brand ... mens vi har det sjovt, tilføjer hun.

Læs hele interviewet med prinsesse Märtha Louise i det nyeste BILLED-BLADET.

Mere om: