
Her er der sket et synligt skift: Mon dronning Mary har været inde over kongehusets nye fancy stil?

Der er i de seneste uger sket en tydelig ændring på kongehusets sociale medier, hvilket især ses på Instagram, så designet af layoutet nu er blevet endnu mere lækkert og professionelt.
Skiftet i designet kunne man se skete fra den 28. februar med dette opslag, der blev vist i forbindelse med Aftenselskab for kunst og kultur:
Det ses også på opslaget om programmet for statsbesøget i Finland, der som nyhed var "pakket" flot ind rent visuelt med kongeparrets monogram.
Det samme kunne man se, da kongehuset sammen med Rosenborg Slot delte et opslag om, at dronningen for første gang bar to særlige historiske smykker under statsbesøget i Finland - det fremstår med rene linier og klare stærke farver.
Også opslaget med nyheden om prinsesse Isabellas kommende fejring var i det lækre nye design.
Nye grafiske løsninger
Der er tydeligvis brugt nye grafiske løsninger på opslagene, hvilket ses tydeligt, når man bare går lidt tilbage i kongehusets Instagrams feed og sammenligner med for eksempel følgende opslag fra den 31. januar:
Blik for æstetik
Dronning Mary er kendt for at have blik for det æstetiske detaljer, hvilket hun tidligere har vist med blandt andet sin tilgang til kongehusets historiske smykker og den måde, hun har ført dem ind i nutiden.
Men også når man nærstuderer Mary Fondens sociale medier og hjemmeside, kan man se en lighed i form og udseende med kongehusets.
Derudover har dronningen været meget ind over moderniseringen af kongefamiliens hjem på Amalienborg, Frederik 8.s Palæ, og viser ellers løbende sin sans for det formfuldendte i sin fremtoning som repræsentant for kongehuset.

Og så må man ikke glemme, at dronning Mary fra begyndelsen i høj grad tog kongehusets sociale medier til sig og satte og stadig sætter sit eget personlige præg med opslag og billeder, hun selv tager på rejser og opgaver.
Senest torsdag, hvor hun delte et opslag i forbindelse med sin sygemelding:

Derfor kan man ikke forestille sig andet end at dronningen også har været inde over alle detaljer i lanceringen af kongehusets opdaterede sociale medier.