27. mar. 2015
Af Lene Skriver Bak

Prins Andrew og familien lancerer eget tøjmærke

Prins Andrew
Prins Andrew
AOP
Med afsæt i deres rejser til Indien har prins Andrew, hans tidligere kone og deres fælles døtre lanceret tøjmærket ”Key to Freedom”.

Tilbage i 2012 rejste prins Andrew til Indien for blandt andet at besøge velgørenhedsorganisationen ”Women’s Interlink Foundation”, der hjælper kvinder, som har været udsat for trafficking, slaveri og partnervold.

Prins Andrew lovede at finde en måde at afsætte kvindernes produkter, og efter hans datter, prinsesse Eugenie tog sin mor, hertuginde Sarah Ferguson, med til Indien for at besøge kvinderne og se det hele med egne øjne, samlede York-familien kræfterne og lagde en plan, skriver Royalista.com.

LÆS MERE: Se billederne: Prins Andrew kravler ned af skyskraber

Hjemme i Storbritannien skabte Prins Andrew, hertuginde Sarah Ferguson og deres døtre mærket ”Key to Freedom” i samarbejde med Women’s Interlink Foundation og tøjkæden Topshop.

Prins Andrews mærke gavner to gange

Mærket udsender fire kollektioner om året og bliver udelukkende produceret i Indien, hvor kvinderne, der selv signerer hvert stykke tøj, de laver, får udbetalt løn direkte på deres egne konti, så de kan være uafhængige.

Desuden har Topshop besluttet, at overskuddet ved salget af tøjet skal gå til Prince Andrew Charitable Trust (PACT), der sender midlerne videre til Women’s Interlink Foundation, som kan bruge pengene til at hjælpe flere kvinder ud af problemer.

LÆS MERE: Prins Andrew får undskyldning af politiet

Læs mere om: